Metody wzmacniające odporność

Metody wzmacniające odporność

Co zrobić, by mniej chorować?

To pytanie zadaje sobie chyba każdy, kiedy nadchodzi sezon jesienno – zimowy. Poznaj najlepsze metody wzmacniające odporność.

We wzmocnieniu odporności szczególnie ważna jest witamina D3. Warto ją suplementować zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Natomiast w przypadku witaminy C jej suplementacja jest niepotrzebna! Badania wskazują, że znacznie lepiej dostarczać ją w pożywieniu. Doskonale się wtedy przyswaja.

Osoby, które chorują przewlekle i mają osłabioną odporność mogą przyjmować lizaty bakteryjne. To leki zawierające antygeny z otoczek bakteryjnych. Układ odpornościowy rozpoznaje je i zaczyna wytwarzać przeciwciała. Są całkowicie bezpieczne, bo nie zawierają żywych bakterii. Warto przyjmować lizaty bakteryjne już pod koniec lata. W czasie największych infekcji (jesienią i zimą) będziemy mieli już wykształcone przeciwciała na bakterie chorobotwórcze.

Hartowanie organizmu

Metody wzmacniające odporność opierają się również na hartowaniu organizmu. Zanurzanie się w zimnej wodzie po wyjściu z sauny. Kąpiele zimą w jeziorze lub morzu. To doskonałe metody na podniesienie odporności! Warto również korzystać z kriokomory. Takie zabiegi mają udowodnione korzystne działanie na układ immunologiczny. Kolejna metodą jest homeopatia. Przywraca właściwe funkcjonowanie układu odpornościowego. Są leki, które stymulują odpowiedź organizmu na patogeny i możemy stosować je profilaktycznie. Warto zacząć je przyjmować już we wrześniu. Pomogą nam wtedy zapobiec chorobom wirusowym.

Naturalne metody

Istnieją też takie metody wzmacniające odporność jak ajurweda, medytacja i techniki oddechowe. Ajurweda jest najstarszym systemem holistycznym zajmującym się człowiekiem, jego zdrowiem oraz filozofią życia. Największy nacisk kładzie się w niej na zapobieganie chorobom. W ajurwedzie mówimy o harmonii ciała, umysłu i duszy. Skupiamy się na usunięciu toksyn z organizmu. Dzięki temu mamy więcej energii, a przez to lepszą odporność. Wizytówka ajurwedy jest masaż Shirodhara. Polega na polewaniu czoła ciekłym olejem. To bardzo uspokaja, pomaga zwalczyć bezsenność i działa regenerująco. Ważna jest również medytacja. Podnosi odporność, głównie dlatego, że pozwala nam zdystansować się do rzeczywistości. Obniża także poziom stresu – stymuluje wytwarzanie w mózgu serotoniny i oksytocyny. Bardzo ważne jest dotlenienie organizmu. Większość z nas oddycha za płytko. Doskonałe rezultaty przynosi technika oddechowa Sudarshan Kriya. Dzięki niej nie tylko podnosi się odporność, ale możliwe jest też zatrzymanie rozwoju wielu groźnych chorób.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Skarpety przyjazne dla zdrowia
Skarpety przyjazne dla zdrowia

Jak dbać o stopy Aby odpowiednio zadbać o stopy warto kupować dobre buty. Taka odpowiedź pojawia się na ustach wielu...

Zamknij